Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum

PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  GalleriaGalleria  FAQFAQ  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  
Jaa | 

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
KirjoittajaViesti
Alma

Viestien lukumäärä: 2870

ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Ke Marras 24, 2010 8:08 pm

Varhain maanantaiaamuna 22.11. 2010 syttyi Tampereen keskustassa tuhoisa tulipalo, jossa kuoli kolme ihmistä ja vahingoittui neljä. Kymmenet ihmiset ovat kodittomina ja osa ei pääse koteihinsa ilmeisesti kuukausiin.

Tutkinnassa on selvinnyt, että palo sai alkunsa etnisessä omistuksessa olevasta pizzeriasta. Tuohon jo suulaimmat (kuten Päivi Lipponen) ehtivät heittää rasismikorttia esiin ja alkaa järjestää marsseja maahanmuuttajien puolesta, mutta tutkinta ei viittaa sellaiseen. Asiat näyttävät poliisin niukasta tiedottamisesta huolimatta siltä, että kyseessä on joko etnisten ryhmien keskinäiset kahinat, tai vakuutuspetoksen yritys ravintolan omistajan toimesta. Aika kova hinta, kun kolme suomalaista sai surmansa. Tampere ei ole muukalaisvihamielinen kaupunki, täällä on alle sataa eri kansallisuutta, mutta rasistisia rikoksia ei poliisin mukaan esiinny.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Pe Marras 26, 2010 4:59 pm

Tänään on vangittu pizzerian omistaja, tämän veli ja kaksi muuta miestä. He kaikki ovat etnistä alkuperää, kurdeja. Vakuutuspetos alkaa vahvistua motiiviksi. Rahanhimossa ei väliä, jos muutama suomalainen kuolee, muutaman muun tuhoutuneen ravintolan yrittäjät työntekijöineen jäävät työttömiksi ja kymmenet ihmiset kodittomiksi, ainakin tilapäisesti.
Klassmormor

Viestien lukumäärä: 407

ViestiAihe: minun koti.....   La Joulu 25, 2010 9:43 pm

Kylläpä oli ikävä juttu siellä Tampereella.
Meillä ei ihan noin pahasti ole vielä käynyt mutta väkivalta rikokset ovat lisääntyneet
huimasti. Vanhuksia ryöstetään ja jopa Tukholmassa linnan edessä olevat kaksi
vartijaa ryöstettiin. Tontuiksi pukeutuneet olivat asialla.

Olen alkanut harkita täältä muuttoa jonnekin pienempään paikkaan, missä ei ole
paljoa ulkomaalaisia, Tässä alkaa vähin erin tulla vihamieliseksi eräitä heimoja kohtaan.

Kun tulin tänne 60-luvun lopussa, oli täällä jo ulkomaalaisia, jugoslaaveja, kreikkalaisia,
italialaisia ja tietenkin meikäläisä aika paljon, mutta ei tuollaista väkivaltaa silloin ollut.

Me kaikki tulimmekin tänne töihin. Emme pakolaisina. Nyt sitten kannamme hedelmiä
siitä hyvinvoinnista mitä rakensimme näinä vuosina eli eläkkeitä pudotetaan, sairaat
patistetaan töihin ja meidän verorahamme menevät sociaaliapuna muun maalaisille
suurperheille. Jippii eläköön Ruotsin porvarihallitus!!!

cheers
Alma

ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Ma Helmi 07, 2011 7:57 am

Niitä ikäviä juttuja tulee nyt oikein kovasti, nimittäin en muista tällaista rikosaaltoa ennen olleen: maahanmuuttajat tekevät nyt oikein urakalla tappoja ja niiden yrityksiä.
Pari viikkoa sitten irakilaispoika surmasi suomalaisen 17- vuotiaan tytön asunnossaan, ja tappoi sen jälkeen itsensä naapurikunnan koskelle.
Eilen puolestaan keskustan ravintolassa maahanmuuttaja ampui toista maahanmuuttajaa usealla laukauksella tappotarkoituksessa. Epäilty on tiedossa, mutta tavoittamattomissa.

Lainaus:
Ravintolassa Tampereen Hämeenkadulla sunnuntaina ammuskellutta miestä etsitään edelleen.Rikoskomisario Joni Länsipuro kertoo, että epäiltyä on haettu yön aikana useiden poliisipartioiden voimin.

– Kiinniottoja emme ole yöllä tehneet, Länsipuro sanoo.

Hänen mukaansa poliisilla on kuitenkin syytä olettaa, että epäilty oleilisi edelleen Tampereen seudulla.

– On syytä olettaa, että hän on yhä Tampereella.

Poliisi tarkastaa nyt kohteita, joissa epäilty saattaa mahdollisesti olla.

Ammuskelussa loukkaantui yksi mies. Länsipuron viimeisimpien tietojen mukaan hänellä ei ole välitöntä hengenvaaraa.

Tapauksen motiivia tutkitaan.

Ravintolassa jopa 50 ihmistä Ampumavälikohtaus tapahtui Hämeenkatu viidessä sijaitsevassa Ale Bar -ravintolassa sunnuntaina illalla puoli seitsemän aikaan.

Epäilty ampui ravintolasalissa useita laukauksia. Ravintolassa oli rikoskomisario Länsipuron mukaan tapahtumahetkellä jopa 50 ihmistä.

Laukaukset osuivat yhteen henkilöön.

Tekijä poistui paikalta ja häntä ei ole tavoitettu.

Tällaiset uutiset ovat todella ikäviä muutenkin, saati vähällä ajalla useampi peräkkäin. Jo tuo Hämeenkadun tuhopoltto kolmella uhrilla oli liikaa Crying or Very sad Maahanmuuttokriittisyys olisi vieläkin enemmän suotavaa, sillä väkivaltaa meillä on omasta takaa ihan riittävästi.
Tauno Taunola

Viestien lukumäärä: 1037

ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   La Maalis 26, 2011 7:21 pm

Kotikaupunkiini on ilmestynyt uusi raitiovaunu. Tällainen:

Vikana on vain se, että se saa ajella ympäriinsä juuri tämän värisenä ilman että viranomaiset reagoivat. Hävytöntä! Norrköpingiläiseen identiteettiin kuuluu nimittäin raitiovaunut hyvin oleellisena osana ja niiden on oltava täsmälleen oikealla lailla keltaisia. Siis tällaisia:

Ulkopaikkakuntalainen saattaa sanoa että ”eihän noi oo kun oransseja” mutta siinä ollaan väärässä. Keltaisia ne ovat. Niiden lempinimi ”Gula faran” eli ”Keltainen vaara” on ollut voimassa jo usemman sukupolven ajan.

Kun olin tekemässä isoa ulkoilmanäytöstä reilut kymmenen vuotta sitten, oli siinä mukana muun muassa lentävä raitiovaunu, joka kulki kahden tehdaskaton välillä noin 100 metriä vaijeria pitkin. Jotta saimme siihen oikean värin, kävin eräänkin kerran ratikatalleilla lavastajan kanssa jossa ekspertit auttoivat meitä saamaan esiin tuon oikean norrköpinginkeltaisen värin. Sillä oli jopa oma nimensä, en muista tarkkaan, mutta lyhenne joka alkoi M-kirjaimella ja perässä numerosarja, joka ilmoitti miten paljon punaista sekoitetaan keltaiseen ja niin edespäin. Näytöksen loi ja ohjasi taiteilija Tuomo Haapala, joka samana vuonna teki myös Helsingin telakalle samantyyppisen performanssin.

Nyt on ollut lehdissä suhtkoht hiljaista mutta kun noin 15 sitten liikenteeseen tuli PUNAINEN ratikka, nousi asiasta todellinen keskustelu lehtien lukijanpalstoille. Mutta kai tuo kirkkaan keltainen ratikkakin pikkuhiljaa saa oikean värin sillä näin ei voi jatkua!

Sadeca

Viestien lukumäärä: 2115

ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   La Maalis 26, 2011 8:18 pm

Olen ihan aidosti samaa mieltä Uittoneuvoksen kanssa. Ikävää jos eivät maalaa tuota uutta raitiovaunua yhtä hienon keltaiseksi kuin nuo muut. Minusta nuo vanhat ovat oikein mahtavan värisiä, mutta se uusi ei! Ihmettelen miksi se ei jo alunperin ole maalattu oikean keltaiseksi. Mad Tuollainen kalpea mahataudin jätösten värinen haamu mistä lähes pelti läpi kuultaa, pthyi.

Göteborgin ratikat olivat aikoinaan tummemman sinisiä ja mielestäni se uusi vaaleampi harmaansininen on onnistuneempi väri siellä.
Oletko Uittoneuvos harkinnut naamakirjaan Vastustamme värin vaihtoa Norrköpingin ratikoissa-ryhmän perustamista? Siihen voisi moni liittyä. Wink
Tauno Taunola

Viestien lukumäärä: 1037

ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   La Maalis 26, 2011 9:10 pm

Pitääpä harkita, kiitos vihjeestä Sadeca!

Alma

ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Su Maalis 27, 2011 10:00 am

Hävytöntä tosiaan, kamala väri tuossa uusimmassa ratikassa! Voisin lisätä nimeni johonkin listaan vain siksi, että kuvan vilkaiseminen aiheutti välittömän päänsäryn Wink
Alma

ViestiAihe: Työtaistelu ateriapalvelussa   Ti Marras 22, 2011 8:14 am

Tampereen Ateria jättää tänään n. 35 000 ihmistä ilman ruokaa, mukaanlukien koululaiset. Kaupungin ateriapalvelu hoitaa siis mm. koulut, vanhainkodit ja kaupungin työpaikkaruokalat. Työntekijöiden mielenilmaus johtuu Tampereen kaupungin suunnitelmasta ulkoistaa työpaikkaruokailut. Tiedä sitten onko se hyvä vai paha.. mutta ainakaan meidän lapset eivät ole vuosiin olleet tyytyväisiä kouluruokaan. Kumiperunoita, hapanta maitoa, kylmiä kastikkeita, ja huippuna se, ettei listalla olevaa ruokaa aina riitä kaikille.
Ennen noissa paikallisissa alakouluissa oli oma keittiö, jossa ruoka tehtiin. Muutama vuosi sitten ruokien valmistus siirtyi keskuskeittiöihin, joista tulleet keitetyt perunatkin vain lämmitetään paikanpäällä.

Lapset laittoivat eväät itselleen täksi päiväksi. Niinhän sitä ennen tehtiin, ja tehdään jossakin vielä nykyisin Smile
Urpo

Viestien lukumäärä: 3185

ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Ti Marras 29, 2011 3:14 pm

Brittilehti The Telegraph mainostaa Helsingin seksikatuja http://omakaupunki.hs.fi/helsinki/uutiset/brittilehti_varoittaa_vaasankadusta/ . Nuo molemmat kadut sijaitsevat "pahamaineisessa" Kallion kaupunginosassa. Aleksis Kivenkatu on iltaisin ja öisin varsin hiljainen ja eloton syrjäkuja, eikä Vaasankadullakaan ole mitään ihmeempää trafiikkia. Onhan siellä niitä thaihieromalaitoksia, mutta aika hiljaisilta nekin vaikuttavat. En tiedä kyllä, millaisia nuo paikat ovat sisältä, mutta ulkopäin ne vaikuttavat varsin pieniltä.

Telegrafin matkailuartikkelin tarkoitus lienee ollut pitää brittituristit pois noilta seuduilta, mutta minun kokemusteni mukaan monet matkailevat "brittiaristokraattimiehet" nimenomaan hakeutuvat tuollaisiin paikkoihin. Kalliossa "gentlemanneille" riittää myös kapakoita, joissa he voivat nauttia voimajuomia rohkaistuakseen ja vahvistaakseen mieskuntoaan.

Stockmannin hinnat eivät nyt niin kovin paljon poikkea muidenkaan tavaratalojen hinnoista ja varakkaat brittituristit voivat päinvastoin tuon artikkelin tarkoitusta mennä itse tarkistamaan hinnat tavaratalosta, joka hintojen perusteella he mieltävät Stockmannin varmaankin laatutavarataloksi.

Viestien lukumäärä: 915

ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Pe Joulu 02, 2011 12:30 pm

Niin siellä ne seksikadut ovat - jossain tosi kaukana täältä katsottuna.
Vaikka sinne kävelisi vain viistoista minuuttia, niin silti siirrytään toiseen paikkaan.
Minun kotipaikkani on rauhallinen ja arvokas vanhan Helsingin alue. Täällä saa olla rauhassa kuten pieni oravainen sammalvuoteellaan.
Ainoa ongelma on, että ei ole parkkipaikkoja. Taistelen joka päivä jonkun ääliön kanssa onko tämä sinun vai minun kohtani. Yleensä voitan, koska olen niin hirveä.
Olen vähän suunnitellut aloittavani pyöräilyn. Ostan jonkun hienon maasturin ja hurautan sillä Paloheinään alta aika yksikön.
Sadeca

ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Ti Maalis 13, 2012 3:34 pm

Nyt kyllä haluaisin mielelläni lukea miten Klassmormor viihtyy uudessa kotipaikassaan. Muutti tässä kuun vaihteessa tuonne vielä eteläisempään Ruotsiin, missä ei tietääkseni ole ennen asunut. Se on rohkeasti tehty eläkeläiseltä ja arvelen että mielen piristykseksi oikein hyödyllistäkin vaihtaa maisemia koska uusia virikkeitähän siitä helposti saa.
Sitten kun olet Klassmormor saanut hynttyyt kunnolla paikoilleen ja kiertänyt vähän ympäristöäkin, niin kerrohan meillekin miltä tuntuu nyt! Laughing
Klassmormor

ViestiAihe: kotikaupunkini...   Ma Maalis 19, 2012 7:13 pm

No niin terve vaan periferialaiset. Onpas aika ehtinyt kulua kun viimeksi olen täällä ollut.
Sadeca jo tietääkin kuulumisia kun on muita yhteyksiä, myös Alma on tietoinen.

Jätin siis Göteborgin taakseni 10 maaliskuuta. Päätös muutosta kypsyi pikku hiljaa, tarkoitus oli
lähteä jo viime kesänä mutta poikani osti silloin talon ja jäin odottamaan heidän sopeutumistaan.
Hyvin ovat kotiutuneet kauas maalle. Syy muuttooni oli etupäässä että Göteborgista on tullut liian
väkivaltainen, kun ei iltaisin enää uskaltanut lähteä minnekään. Liian pitkä matka kaupunkiin,
elokuviin ja teattereihin ja näytökset aina myöhään iltaisin, sitten ratikka ja bussimatka kotiin.
Ihmisiä ammuttiin ja ryösteltiin aivan lähinurkissa.

Miksi Skåneen, juu tunnen tämän maan jo aika hyvin muualta mutta Skåne on vielä tuntematon.
Tästä on myös helppo lähteä Eurooppaan. Pyöräilykin onnistuu hyvin kun on vaan kaaheen laakeeta
aakeeta ja sitten nuo meren rannnat. Tämähän on Ruotsin rivieeraa.
En muista kerroinko aikaisemmin että myin kissani pois allergian takia, mutta nyt kun olen maatasolla
niin sain toisen takaisin ja on oppinut hyvin kulkemaan ulkona. Allergia oireita ei ainakaan vielä ole ollut.

sunny
Sadeca

ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Ma Maalis 19, 2012 7:44 pm

Hienoa Klassmormor! Laitahan vielä niitä kuviakin tänne myös, mielestäni ovat oikein kotoisen näköisiä! sunny
Klassmormor

ViestiAihe: kotikaupunkini...   Ma Maalis 19, 2012 7:48 pm

En enää muista miten ne laitettiin, laita sinä Sadeca kun osaat.

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 4Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Vapaa keskustelu/ Vaba vestlus/ Fri konversation :: Vapaat aiheet/ Vabad teemad/ Fria teman-