| | Lääkeyrtit ja kansanparantajat/Maarohid ja rahvaarstid | |
|
|
| Kirjoittaja | Viesti |
|---|
Sadeca

Viestien lukumäärä: 2115 Join date: 29.05.2009 Paikkakunta: Ruotsi
 | Aihe: Vs: Lääkeyrtit ja kansanparantajat/Maarohid ja rahvaarstid La Toukokuu 21, 2011 11:02 pm | |
| Onhan tuokin tietysti yksi puoli, se alennushinta. Siltikin ounastelen että se woodoo vaatisi jonkinlaista esirituaalia, tanssia tai muuta ja koska tuo laser-clitori-stimulance vaikuttaisi olevan jotenkin avainasemassa siinä hoidossa niin ei ehkä olisi varaa siitä tinkiä kun en kuulu tuohon tohtori Rauhalan toivomaan kohderyhmäänkään. Ehkä minun mieluummin kannattaisi vaatia jonkunlainen hoitotakuu kuittiin allekirjoitettuna. Kotimatkalla uusintahoito tai rahat takaisin jos tulokset eivät osoittaudu tyydyttäviksi. |
|
 | |
Tauno Taunola

Viestien lukumäärä: 1037 Join date: 29.05.2009 Paikkakunta: Norrköping Rootsi
 | Aihe: Vs: Lääkeyrtit ja kansanparantajat/Maarohid ja rahvaarstid Su Toukokuu 22, 2011 12:51 am | |
| | Sadeca kirjoitti: | | Kotimatkalla uusintahoito tai rahat takaisin jos tulokset eivät osoittaudu tyydyttäviksi. |
Nimenomaan tyydyttäviksi. _________________ Uittoneuvos H.C. Flottningsråd H.C. Parvetusnõunik H.C.
|
|
 | |
Urpo

Viestien lukumäärä: 3185 Join date: 29.05.2009
 | Aihe: Vs: Lääkeyrtit ja kansanparantajat/Maarohid ja rahvaarstid To Toukokuu 26, 2011 4:41 pm | |
| Täällä jossakin oli Sadecan ansiokas kirjoitus pakurikäävästä. Voi kyllä olla, että se meni sen kaadetun foorumin, edeltävän Periferian mukana. Pakurikääpää on käytetty vuosituhansiä lääkkeenä erilaisiin vaivoihin sekä Siperiassa ja Kiinassa ja käytetään vieläkin. EU:ssa sitä ei saa enää myydä rohdoksi eikä elintarvikkeeksi. Lupien hakeminen on pitkä prosessi, mutta nyt kekseliäät luontaistuotekauppiaat ovat löytäneet porsaanreiän: http://yle.fi/alueet/savo/2011/05/pakurikaapaa_saa_myyda_kosmetiikkatuotteena_2622599.html . Pakurikäävästä lisää jopa tutkittua tietoa täällä . _________________ Huru-ukko
|
|
 | |
Sadeca

| Aihe: Vs: Lääkeyrtit ja kansanparantajat/Maarohid ja rahvaarstid To Toukokuu 26, 2011 5:34 pm | |
| Minulla on Suomessa mökin ympäristössä paljon koivuja joten kylläpä taidan tässä lomalla käydessä etsiä pakurikääpää niistä. Tuo Evira on juuri se joka on tieten tahtoen yrittänyt ajaa säännöstä ettei sitä saisi edes omista puistaan kerätä. Lääketeollisuus kun haluaisi sitä itse kalliilla hinnalla myydä pillereissä. Lääketeollisuuden kiinnostuksiin ei edes kuulu että ihmiset ovat terveitä ja hankkisivat vitamiininsa, mineraalinsa ja muun sellaisen luonnosta, vaan mieluummin haluavat "hoitaa" sitten kun puutostauteja on.
Nyt on siellä etelä-Suomessa ollut tilaisuuksia joissa on näytetty filmiä ja keskusteltu aiheesta: "Miksi syöpää ei saa parantaa?" En ole tarkemmin lukenut aiheesta mutta väitetään että tutkijoilla on näyttöä siitä että cannabis olisi erittäin tehokas lääke syövän hoidossa.
Mielestäni suomalaiset vaikuttavat olevan hyvin perillä kaikenlaisesta tiedosta koskien kasveja ja terveyttä. |
|
 | |
Urpo

| Aihe: Vs: Lääkeyrtit ja kansanparantajat/Maarohid ja rahvaarstid To Toukokuu 26, 2011 6:26 pm | |
| Evira itse ei voi kieltää mitään, mutta se voi byrokraattisella asenteellisuudellaan ja kuvitelmallaan siitä, että se suojelee Suomen kansalaisia ajaa kannattamallaan asialla määräyksiä, jotka päätetään muissa instansseissa, lähinnä EU:n elimissä. Pakurikäävän keräämiselle Evirakaan ei voi mitään. Koko laitos tuntuu minusta osittain vainoharhaiselta, koska se määrittelee oman tehtävänsä näin:
"Elintarviketurvallisuusvirasto Eviran tehtävänä on varmistaa tutkimuksella ja valvonnalla elintarvikkeiden turvallisuutta ja laatua sekä kasvien ja eläinten terveyttä. "
Vuosituhansia käytetty pakurikääpä ei siis viraston mielestä turvallinen. Kerätkää kääpää niin paljon kuin teitä huvittaa, mutta käävät kannattaa kuivattaa ensin. Ei siinä mitään myrkkyjä ole, mutta mahtava annos terveyteen suotuisasti vaikuttavia aineita. Meitä pyritään muutenkin suojelemaan ja valomaan liikaa.
Tilanne nyt vain sellainen, ettei EU:n päätöksellä pakuria voi myydä elintarvikkeena, eikä lääkkeinä, mutta kuten tuossa edellisen viestini linkissä kerrotaan, kosmeettisiin tarpeisiin pakurikääpäjauhetta voi myydä ja ostaa, eikä kukaan valvo, keittääkö jauheen ostaja siitä itselleen teetä vai ei. _________________ Huru-ukko
|
|
 | |
Alma

Viestien lukumäärä: 2870 Join date: 29.05.2009 Paikkakunta: Suomi
 | Aihe: Vs: Lääkeyrtit ja kansanparantajat/Maarohid ja rahvaarstid To Toukokuu 26, 2011 8:37 pm | |
| Kannabiksesta sen verran, että käsittääkseni se ei hoida syöpää tautina itsenään, mutta lievittää kyllä kipuja ja rentouttaa. Korjatkaa, jos olen väärässä. |
|
 | |
Sadeca

| Aihe: Vs: Lääkeyrtit ja kansanparantajat/Maarohid ja rahvaarstid To Toukokuu 26, 2011 9:30 pm | |
| Alma. En ole niitä artikkeleita lukenut kuin hiukkasen päällisin puolin harppoen, silti jostain niistä luin että Cannabiksella olisi myös selvästi lääkitsevä vaikutus solutasolla ja että sitä on oikein eläinkokeissa tutkittu. Pitäneekin tästä lähtien lukea niitä ilmaantuvia linkkejä tarkemmin ja laittaa tänne osoite jos tuollaisia raportteja jatkossakin ilmaantuu. Enhän minä niitä fb-kamujani niin tarkkaan tunne, mutta kun useampi alkoi siitä cannabiksen hyödyllisyydestä kirjoittaa, niin itsekseni ajattelin että jaahas, narkomaanejakohan nuo ovat. Kun sitten pari sairaanhoitajaakin liittyi kuoroon, niin avasin sentään joitain annettuja linkkejä ihan uteliaisuudesta. Pidän jatkossa silmiäni vähän enemmän auki. |
|
 | |
Sadeca

| Aihe: Vs: Lääkeyrtit ja kansanparantajat/Maarohid ja rahvaarstid To Toukokuu 26, 2011 11:53 pm | |
| Jo ihan ensimmäiseksi kun menin fb;lle tällainen linkki oli ylimpänä. Sivuaa hiukkasen tuota mistä aiemmin puhuttiin että kansainväliset suuryhtiöt haluavat monopolin ihmisten terveyteenkin. (rokotusten pakkolakia suunnitellaan vasta, mutta eiköhän se mene ihmisten nukkuessa läpi sekin)
http://www.magneettimedia.com/?p=5018
Tässä eräs ensin esittää:
-Toivottavasti toi juttu on pilaa. Suomalaisen ihmisen järjenmukaan kukaan EI voi omistaa oikeuksia luonnossa kasvaviin luonnonvaraisiin kasveihin. ----- Ja sitten tuo linkin tuonut vastailee:
-Voi kun niin olisi mutta kun ei ole. Juttu menee näin kun meille tuli markkinoille halpoja vaihtoehtolääkkeitä niin pari suurta Jenkkien lääketehdasta menetti miljoonia. No, ne ei suostuneet nielemään tappiota vaan keksivät keinon lobata EU:ta ja PAU = Pohjois Amerikan Unionia siten että suurin osa yrteistä, vitamiineista, juureksista ja hedelmistä muutetaan lääketehtaan raaka-aineiksi. Tämä sopimus on tehty ja siihen on myös Matti Vanhasen hallitus antanut suostumuksen että Suomi on mukana. Se tarkoittaa sitä että ne yrtit, vitamiinit, juurekset ja hedelmät jotka on luokiteltu Codex - direktiivin mukaan lääkeaineiksi saa myydä vain niiden varastojen verran joita jäljellä nyt on eri liikkeille. Jos niitä jatkossa aikoo myydä niin on maksettava 200 000 eur/ lupa/ tuotetta kohden. Kaupoissakin tämä jo tiedetään kun kysyin parista pikkukaupasta niin nuori myyjä vuodatti vahingossa asiasta, " joo tiedän sen säännön jossa meiltä lähtee minttutee, mausteita tuore rosmariini jne." Tämä on vasta alkua. Myös elintarvikkaiden vitamiinipitoisuuksia lasketaan niin ettei kaikilla ole mahdollisuuksia ostaa elintarvikkaita joissa vitamiineja on eniten ja tämä johtaa siihen että vitamiinien/ suojaravinteiden puutos aiheuttaa lisää sairastumisia ja sen jälkeen ihmisten on pakko käyttää enemmän lääkkeitä kun muuten tilanne pahenee
,,, ja tässä linkki missä voi sanoa vastalauseensa jos siltä tuntuu:
http://www.ipetitions.com/petition/anh-vitaminrestrictions/ |
|
 | |
Urpo

| Aihe: Vs: Lääkeyrtit ja kansanparantajat/Maarohid ja rahvaarstid To Elo 18, 2011 8:28 am | |
| Kannabiksesta kaavaillaan lääkeyrttiä Ruotsissa http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/kannabis-ehka-laakkeeksi-ruotsissa/art-1288408163421.html . Jos kannabis toimii ms-taudin lievittäjänä, niin mikä ettei. Onhan monilla muillakin lääkkeillä huumaavia vaikutuksia ja morfiiniakin käytetään kipujen lievittämiseen. _________________ Huru-ukko
|
|
 | |
Sadeca

| Aihe: Vs: Lääkeyrtit ja kansanparantajat/Maarohid ja rahvaarstid To Elo 18, 2011 3:25 pm | |
| Cannabiksella on todettu olevan hyvin montakin lääketieteellistä käyttöä ja pystyvän parantamaan muunmuassa syöpää sekä myös ennalta ehkäisevänä estämässä syöpäsairauksia. Kun minun facebook kaverini alkoivat laittamaan linkkejä noista niin olin aika ymmälläni. Ensinnäkään minua ei koko aihe oikein edes kiinnosta niin paljon että viitsisin tutkimustuloksia niistä alkaa lukemaan. Kuitenkin esimerkiksi kolme fb-kavereissani olevaa sairaanhoitajaa joista yksi naimisissa lääkärin kanssa. Lääkärin vaimo näyttää yleisölle jopa filmejä asiasta ja nuo hoitajat ovat cannabiksen vapauttamisen puolella juuri noista sen terveyttä edistävien ominaisuuksien takia. Samat sairaanhoitajat ovat kovasti tutkimassa noita eri rokotteista aiheutuvia haittoja ja haluaisivat sen Pekka Puskan jopa syytetutkintaan sikainfluenssarokotteen takia. Sitten minulla on vielä ainakin neljä muuta fb-kaveria joista pari vegetariaania ja muuten luonnon lääkekasveihin perehtyneitä kaikki heistä. He ovat tietoisia vapaana kasvavista syötävistä kasveista, ja muista vitamiini- ja kivennäisopeista ja niiden puutosten sairauksista. Kaikki hekin ovat cannabiksen hyvistä puolista vakuuttuneita ja sen täyden vapauttamisen puolesta. Järkeviä hyvin koulutettuja ja hyvissä ammateissa olevia jokainen heistä. Itse kun olen tuntenut niin paljon niitä narkomaaneja joilla hirveä riippuvuus ja elämä paskana, en osaa oikein sanoa mitä mieltä olen koska kyllähän cannabis on se portti josta siirrytään vahvempiin narkkeihin. Puolustajat meinaavat kuitenkin että jos cannabis olisi vapaa niin ei olisi tarvetta siirtyä kiellettyihin aineisiin ja että siellä missä se on vapaa ei ole enempää raskaan narkootikan käyttäjiä kuin muissakaan maissa. Että sen hyötypuolet olisivat suuremmat kuin haittapuolet. Nosjehn22 ehkä hollantilaisena osaisi sanoa mielipiteensä tuosta. Kerran eräs narkomaaniasiakkaani oli saanut huomautuksen taloyhtiöltä keskellä päivää liian kovalla musiikkia kuunneltuaan. Päätin ottaa taloyhtiön aluepäällikön kotikäynnille kanssani että voisi omakohtaisesti tutustua tuohon mieheen jolle arvelin olevan hyötyä sellaisesta tapaamisesta. Tämä kolmekymppinen asiakkaani lupasi että se ei toistuisi mutta alkoi myös kertomaan aluepäällikölle risaista elämäänsä vankilatuomioista lähtien ja mainitsi että hänellä kun on vielä kaiken lisäksi todettu ADHD myös niin ehkä se siksi on tällaiseksi mennytkin tämä elämä. Nyt oli kuitenkin spesialistille aika ja alettaisiin hoitamaan sitä ADHD;tä cannabiksella. Aluepäällikkö oli koko ajan keskustellut reilusti ja suoraan asiakkaani kanssa ja minä näin selvästi että hän piti tästä asiakkaastani. Kun hän kuuli tuosta niin hän täräytti suurinpiirtein näin: "Kuules minä ymmärrän täysin tuon kaiken, katsos kun minullakin on ADHD. En tiennyt sitä itse, mutta olin lähes vammainen ja vaimonikin uhkasi jo avioerolla kun hänkään ei jaksanut kanssani. Mietin jo itsemurhaakin kun en tuntunut toimivani edes omasta mielestäni kuin täyspäinen. Joltain tutulta sain vihjeen että pitäisi tutkia tuo ja sain sitten sen diagnoosin. Kun sitä alettiin hoitamaan tuolla cannabiksella niin minusta tulikin normaali ja tässä työssä olen pärjännyt jo kymmenen vuotta. Suosittelen todella tuota hoitoa, siinä voi olla pelastus sinullekin." Voin sanoa että siinä oli mielestäni jotain huvittavaakin kun ajattelin että aluepäällikkö suosittelee cannabista häiriön aiheuttaneelle. |
|
 | |
Sadeca

| Aihe: Vs: Lääkeyrtit ja kansanparantajat/Maarohid ja rahvaarstid Ke Huhti 04, 2012 10:39 am | |
| Tämä mielestäni on erittäin tärkeä asia ja tässä linkki missä voi allekirjoittaa vetoomuksen tätä uusinta EU hulluutta vastaan:
http://www.sup.nl/petition/fi.php
"Vastusta nyt uutta lainsäädäntöä! Eurooppalaiset uudet määräykset uhkaavat informaation jakamista terveellisestä ruuasta.
Uusi Eurooppalainen lainsäädäntö edellyttää, että kaikkien terveysväitteiden näyttö pitää arvioida. Sen vuoksi kaikki informaatio ruokien tai ravintolisien pakkauksissa, sekä tuotteiden markkinoinnissa pitää hyväksyttää – esim. teksti “kalsium on hyväksi luustolle” maitotölkissä tai “sydänystävällinen” omega-3 –kalaöljypurkissa.
On hyvä, että on olemassa säännöt, jotka suojelevat meitä harhaanjohtamiselta. Nyt uusi Eurooppalainen lainsäädäntö on kuitenkin niin tiukka, että informaatiota tuotteista ei saa antaa. Lainsäädäntö edellyttää, että ruokaa koskevat terveysväitteet pitää osoittaa toteen samalla tavalla kuin lääkkeiden vaikutukset. Tämä menettely ei sovellu ruualle eikä ravintolisille, jotka on tyypillisesti tarkoitettu tukemaan hyvää terveyttä.
Lopputulos tästä uudesta Eurooppalaisesta säätelystä on se, että melkein kaikki informaatio ruuan ja ravintolisien terveyshyödyistä tulee lopulta olemaan kiellettyä. Pakkauksissa ei sen jälkeen enää ole tietoa siitä, miten tuote vaikuttaa terveyteen. Sen jälkeen on vaikeaa tehdä terveellisen tuotteen valintaa perustuen tietoon.
Vetoomuksen tarkoitus Lainsäädännön voimaantulosta äänestetään huhtikuun 21. päivä Euroopan parlamentissa. Tämä vetoomus kehottaa Euroopan parlamentin jäseniä vielä kerran miettimään tämän lain seuraamuksia. " |
|
 | |
| | Lääkeyrtit ja kansanparantajat/Maarohid ja rahvaarstid | |
|