No pakkohan se on kertoa myös minun lemmikeistäni kun on kerran aloitettu ketju.
Kun olin 10-12 vuotias asuttiin maalla ja meillä oli lehmä, sika ja kaksi kissaa.
Se toinen kissa tuli siten että tuli poikaset jotka emo teki minun sänkyyn ja ne piti hävittää.
En muista miten ne toiset hävitettiin mutta tämä jäi vähän erikoisella tavalla.
Asuimme omakotitalossa lähellä pientä järveä. Uimapaikalle missä oli syvää johti pitkä laituri
ja sinne sitten isä vei kissan pennun säkissä hukuttaakseen sen, mutta kissa parka
repi säkin kauhuissaan ja vähän ajan päästä kuului naukumista laiturilta ja niin ei sitä
sitten enää raaskittu hävittää. En muista miten niille kahdelle katille kävi kun muutimme muualle.
Ei niitä kuitenkaan ollut enää muissa paikoissa mukana. Kai isä hävitti ne ennen muuttoa.
Täällä Göteborgissa asuessa otimme kissanpennun naapurista kun heidän kissansa oli
saanut monta. Ensimmäinen kuva siitä on jo poikani sylissä kun ei ollut vielä silmiäkään.
Muutimme sitten pois kauaksi täältä ja kissa tuli tietenkin mukaan. Naukui surkeasti koko
matkan 300 km:ä. Se oli minulla viisi vuotta. Kun poikani muutti kotoa niin muutin hyvin
pieneen yksiöön. Laitoin Kissan kuvan yhden kaupan seinälle koska en halunnut pitää sitä
niin pienessä asunnossa. Yksi suomalaistyttö otti sen hoiviinsa.
Muita lemmikkejä on ollut pari undulaattia. Ensimmäisen tappoi pojan isä ja toinen menehtyi
palovammoihin kun lensi keittokattilaan, jalat paloivat.
Akvaario tuli minulle kun poikani kaveri ei sitä huolinutkaan. Poikani rakensi itse suolavesi
akvaarion. On tosi hienoja koralleja ja kaloja. Hänkin kasvatti undulaatteja jonkin aikaa.
Niin ja sitten tuohon minun Avatareen. Sen hommasin kesällä 2007. Lapsenlapseni oli sitä
valitsemassa ja antoi sille simen Tige. Se oli aika villi jo pienenä. Nukkumapaikat oli tarkkaan valittu.
Ensimmäinen oli nojatuolin selkänojan päällä sitten sohvan selkänojalla, oli kiva ottaa kuvia
kun se kasvoi. Nukkui aina pitkin pituuttaan (puoli metriä kissaa). Minulla on tämä tietokone
sellaisessa nurkkahyllyssä jonka ostin Jyskiltä. Ylähyllylle piti tehdä nukkumapaikka. Makoili myös
usein tuossa akvaarionkin päällä siinä kun on lämmin.
En muista olenko jo kertonut että häntä ei enää ole koska kiipesi tonne katolle, ei tiedetä
mistä sinne pääsi kun on verkko edessä. Kävi usein muttä kerran ei kuulunut takaisin.
Aamulla etsi mutta en löytänyt.Laitoin laput taloihin. Kaksi vuorokautta oli kateissa. Satoi koko
ajan. Naapuri löysi pensaikosta. Oli pudonnut kai linnut hätyyttivät, lokit kun on niin isoja.
Pojan kanssa vietiin se sitten lääkärille, hän totesi että oli aika pahoin loukkaantunut ja olisi
pitänyt kuvata mutta se oli tosi kallista joten päätettiin antaa nukutuspiikki.
Se oli leikattu ja merkattu. Ei siitä kai olisi koskaan tullut kunnon sisäkissaa, oli liian villi
ei auttaneet vesisuihkut eikä etikka tai muutkaan poppakonstit. Vuoden sain nauttia siitä.
Suunnitelmassa on uusi tai kaksi kissaa ensi kesänä. Kertokaa sitten jos jostain saa pentuja.
Ehkä siellä Sadecan naapurustossa on.