Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum

PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  GalleriaGalleria  FAQFAQ  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  
Jaa | 

Kiukunpurkausketju

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 6, 7, 8 ... 15 ... 23  Seuraava
KirjoittajaViesti
Urpo

Viestien lukumäärä: 3185

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Ti Marras 10, 2009 10:14 am

Joo, tämä pikavastausmahdollisuus on kokeilu. Lisäsin samalla useamman sisäkkäisen lainauksen mahdollisuuden, mutta rajoitin sen kolmeen. Voidaan palata entiseenkin, jos halutaan. Tämän pikavastausikkunan alta voi vastata myöskin entiseen tapaan, jolloin mm. youtube-videoiden liittäminen viestiin onnistuu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Ti Marras 10, 2009 10:31 am

Pidän entistä systeemiä parempana tässä asiassa.
mirjamarja

Viestien lukumäärä: 33

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Ti Marras 10, 2009 12:37 pm

Alma kirjoitti:
Arvio tuli heti: jos pumppu mennyt niin max 150e korjaus...
No, onhan tuo halvempaa kuin ostaa uusi.

Kyllä on kallista! Toivon hartaasti, että oma koneeni ymmärtää pysyä ehjänä. Minulta meni viime vuonna joulukuussa sekä hella että astiainpesukone juuri ennen aattoa, jolloin talo täyttyy lapsien perheistä.
Piti ostaa molemmat uudet. Nykyjään nämä laitteet ovat kertakäyttökamaa. Niissä on kaikenmoiset virtapiirit ja tietojenkäsittelyt. Enää ei ole niitä takuuvarmoja, joissa on on-off nappula. Miltei ainoana namikkana. No

Muuten minulla on ollut onnea kodinkoneitteni kanssa. Pölynimurikin oli ostettu v. 1985. Se kimpaantui jostain syystä vuosi-pari sitten, ja menin ostamaan uuden äkkipikaistuksissani. No, kun imuri havaitsi tulleensa syrjäytetyksi, se alkoi taas toimia kuin ennenkin. Tyttären mielestä se kuitenkin on epäkäytännöllinen, koska se muka päästää hienoimman pölyn suodattimesta takaisin huoneeseen, joten imuri on nyt vain autoimurina ja uusi ja uhkea saa tehdä siivoustyöt talossa.

sunny
Alma

Viestien lukumäärä: 2870

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Ti Marras 10, 2009 2:58 pm

Kone on nyt sitten korjattu. Sen tosin pitää levähtää nyt iltaan saakka. Uusi pumppu maksoi 55e, työ ja matkakulut toiselta puolen kaupunkia yhteensä 91e -> 146e.
Olen onnellinen, kun saan pyykit pestyä, mutta rahalle olisi muutakin käyttöä ollut.

Mirjamarja, olet oikeassa: aika monikin käyttöhyödyke on nykyisin kertakäyttöistä jo tehtaalta lähtiessä. Meidän koneen pumppu on voinut mennä rikki käytössäkin, koneen uumenista löytyi kovasti kärsinyt liivinsuoja Embarassed
Admin
Admin

Viestien lukumäärä: 52

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Ti Marras 10, 2009 7:30 pm

mirjamarja kirjoitti:

Yksi asia vielä tähän, saman tien kun kirjoitan:
Saako kirjoitukset siihen järjestykseen, että tuorein olis ekana? Yritän katella ohjeita, mutta en ole huomannut neuvoa.

bom mirjamarja

Ketju johon on viimeksi kirjoitettu siirtyy automaattisesti kyseisen alafoorumin sisällä ensimmäiseksi eli ylimmäksi. Katsopas vain tarkasti eri ketjuja, et ehkä ole vielä huomannut asiaa. Lisäksi jo etusivulla jokaisen aihealueen oikeassa reunassa on nähtävissä mihin ketjuun milläkin alueella on viimeksi kirjoitettu.
http://www.periferia.biz
Olivia

Viestien lukumäärä: 246

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Ti Marras 10, 2009 7:33 pm

Nuo matkakulut jos mitkä kiukuttavatkin. Vielä sitä työn ja osan maksaisi, mutta miten kummassa isonkaan kaupungin toispuolelta maksaa ajaa 91 euroa? Se on silkkaa rosvousta ja ihan käsittämätöntä matematiikkaa Mad .

Maksimissaan taitavat kodinkoneet kestää kymmenen vuotta, sen jälkeen se hajoavat yksi toisensa perään. Toista se oli rakas mikroaaltouunini, jonka lopulta lahjoitin pois 20 vuoden käytön jälkeen. Se oli jo ennen minua ollut siskoni käytössä vuosikaudet. Epäilin sen jo falskaavan, muuten en olisi siitä hennonnut luopunut.
Alma

Viestien lukumäärä: 2870

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Ti Marras 10, 2009 8:11 pm

Olivia, työ oli 70e ja matkakulut 21e, eli sen 91e. Taisin laittaa hieman epäselvästi tuon jaottelun.

Meidän vanha pyykkikoneemme oli 8,5v vanha kun viimein laukesi kokonaan. Se oli luksusta, se kone, sillä sai pestyä mattojakin kun täyttömäärä oli 8kg. Nyt sellaiset jättikoneet maksavat miljuunia.. eivätkä kestä.

Tuo mikroaaltouuni josta kirjoitit, on ollut oikea aarre Smile Meillä oli myös vanha, kestävä vastaava ja vieläpä marketin roskiksesta pintaviallisena dyykattu. Taisi olla aika iäkäs sekin, kun vaihdoin sen vain turhamaisuuttani paremmannäköiseen. Uudesta kului muutamassa kuukaudessa toimintoja merkkaavat tekstit epäselväksi tuhruksi niiden nippeleiden ohesta.. eli se siitä estetiikasta Laughing
Olivia

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Ti Marras 10, 2009 8:32 pm

Höh, eikun minä en näämmä ymmärtänyt lukemaani Neutral . Viidenkympin mikrolta en osaa edes enää paljoa pyytää, olen vain tyytyväinen kun on jo vuoden kestänyt.
Urpo

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Ma Marras 30, 2009 4:31 pm

Minua risoo, kun postiluukusta tipahtelee erilaisten järjestöjen, yhdistysten, säätiöiden jne. oikein vastaanottajan nimellä varustettuja lähetyksiä, jotka sisältävät postikortteja tai muuta sälää ja avoimen laskun. Nuo lähettäjät ovat kyllä usein ihan oikealla asialla, mutta saatekirjelmän lukeminen ja kuoren avaaminen saattaa aiheuttaa tuntemuksia, joilla vedotaan lähetyksen saajan myötäelämisen tuntoon, moraaliin ja omantunnon "aiheuttamiin" kosketuksiin sisimmissä kipupisteissä. Minä olen paaduttanut jo muutenkin kivettyneen sydämeni noihin lähetyksiin ja vaiennan omantuntoni äänen perustelemalla itselleni moraalittomiksi tuollaisen tavan ahdistaa syyntakeettomia kansalaisia löysäämään kukkaronsa nyörejä ja saada heidät sitten tuntemaan huojennusta siitä, että on antanut merkittävän ja konkreettisen panoksen hyvän asian puolesta vuodeksi eteenpäin.
Olivia

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Ma Marras 30, 2009 8:09 pm

Minä maksoin ne joulukortit Embarassed .
Olivia

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Ma Marras 30, 2009 9:30 pm

Hemmetti, tiputin reijittäjän näppikselle ja A lähti lentoon. Nyt on vain pelkkä tappi jäljellä Mad .
Urpo

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Ma Marras 30, 2009 10:25 pm

Anna A:n lentää ja pelkän tapin jäädä jäljelle. Ilkeätähän se on pelkkää tapin nuppia katsella, mutta minkäs sille voi. Taidan minäkin ne joulukortit maksaa, mutta en niitä kenellekään aio lähettää.
mirjamarja

Viestien lukumäärä: 33

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   To Joulu 03, 2009 11:47 pm

Minua risoo joulukortit! Niihinhän menee aivan hirmu summat, jos lähettää entiseen tahtiin jokaiselle tuttavalle, jonka vuoden mittaan on tavannut. Juttelin serkkuni kanssa, joka oli jo nyt kirjoittanut 40 korttia. Lisää tulee kulemma.
Kysyin laskeeko hän olenkaan mitä se tulee maksamaan! Pitääkö huonosti toimiva Itellaa pönkittää jouluna turhien korttien käsittelystä miljoonilla euroilla?

No olenhan minäkin ostanut joulukortteja. Joitakin läheisiä pitää muistaa. Onhan niin, että monet suorastaan keräävät joulukortteja ja ripustavat ne koristeeksi johonkin näkösälle. Heille joka kortti on tärkeä. sunny
Ostan edes punaisen ristin tai unisefin kortteja, että edes osa rahasta menisi johonkin järkevään tarkoitukseen.
faari

Viestien lukumäärä: 119

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Ke Joulu 09, 2009 10:48 pm

mirjamarja kirjoitti:
Minua risoo joulukortit!

Ihan samat sanat. Useimmille lähetän joulutervehdyksen e-maililla, mutta muutama minuakin vanhempi on, joilla ei ole edes TV'tä kun katselumaksut on nousseet mielettömiksi, tietokoneesta puhumattakaan. He odottavat korttia. Tulostan heille vähän paremmalle paperille oman tekemäni kuvan, on se sitten tehty millä tavalla tahansa.
Agnes

Viestien lukumäärä: 843
Ikä: 47

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Ke Joulu 09, 2009 11:18 pm

No on kaunis kortti tosiaan faari! Minusta ne omantekemät ovatkin kaiken kallisarvoisemat ja niitä säilytetään, ainakin minä!!! Minäkin lähetän omat kortit tielle, mutta harmi kuin ei ole oman tekemisia, no sitten ovat ne toisten taideteoksia, nyt käy niin, ehkä tulevaisuudessa...

Kiukunpurkausketju

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 7 / 23Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 6, 7, 8 ... 15 ... 23  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Vapaa keskustelu/ Vaba vestlus/ Fri konversation :: Vapaat aiheet/ Vabad teemad/ Fria teman-