Toissailtana kahdeksan aikoihin sää oli jo lämmin ja vahvoja nousevia ilmavirtauksia riitti. Naapurini osoitti taivaalle ja siellä lähes silmänkantamattomissa korkeuksissa lenteli kymmenkunta leijaa. Naapurini huomautti, ettei kyseessä ollut leijat, vaan ihmiset siellä killuivat varjojen varassa ja näyttivät kohoavat ja liitelevän yhä korkeammalle. Kyseessä evät olleet riippuliitäjät, vaan varjoliitäjät. http://www.varjoliito.fi/main.site?action=siteupdate/view&id=29&menu_open=1/1 .
Minun päätäni huimasi pelkkä katseleminen ja ajattelin mielessäni, että noiden ihmisten päitä ei palele ja ihmettelin, kuinka he uskaltavat. Tarkemmin asiaa aprikoituani aloin ymmärtää heitä yhä paremmin. He olivat kuin taivaan linnut ja ohjasivat itse lentämistään omalla fyysisellä panoksellaan. Ja katselivat huikeita maisemia ja ajattelivat sinisiä. Itse asiassa pieni kateuden siemenkin alkoi itää mielessäni. Luulenpa, että jos nuorena tuollaiseen olisi ollut mahdollisuus, niin olisin varmaankin kokeillut. Jalat irti maasta kirjaimellisesti ja kuvaannollisesti.