|
|
| Kirjoittaja | Viesti |
|---|
Urpo

Viestien lukumäärä: 3176 Join date: 29.05.2009
 | Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 Pe Tammi 28, 2011 11:50 am | |
| Gallupien mukaan perussuomalaisten kannatus on jo yli 16 % tutkimukseen vastanneiden puoluekantailmoituksesta. Persut ja Timo Soini ovat aika pitkälle hyörineet populististen näkemysten julkituojina. Nyt he sanovat ääneen sen, mitä on jo epäilty jonkin aikaa. http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Perussuomalaiset+vaatii+t%C3%A4ysk%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6st%C3%A4+ilmastopolitiikkaan/1135263368393 . Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että Suomi sanoutuisi irti kansainvälisistä ilmastointisopimuksista ja saisi rauhassa saastuttaa niin paljon kuin tahtoisi. Tämäkin tuoksahtaa kansan takapuolen nuolemiselta. Ilmastosta ja saastuttamisesta piittaamaton tuki Suomen teollisuudelle ja merenkululle saadaan näyttämään persujen ajatuksena luoda työpaikkoja työttömille ja säilyttää entiset työpaikat. Eihän Suomi tällaisessa vastuuttomassa ajattelussa olisi suinkaan ainoa maa maailmassa.
Ehkä persut haluavat tehdä myös pesäeroa vihreisiin ja kertoa kantansa, että vihreiden kanssa he eivät samaan hallitukseen lähde. Vihreäthän ilmoitti omalla tahollaan, että he eivät lähde vaalien jälkeen ydinvoimaa lisäävään hallitukseen. http://www.iltalehti.fi/uutiset/ . Vaaliasetelmat muuttuvat entistä mielenkiintoisemmiksi, kun todellisia puolueiden kantoja ja lupauksia alkaa tulla julkisuuteen. _________________ Huru-ukko
|
|
 | |
Vieraili Vierailija
 | Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 Pe Tammi 28, 2011 12:33 pm | |
| | Urpo kirjoitti: | Vihreäthän ilmoitti omalla tahollaan, että he eivät lähde vaalien jälkeen ydinvoimaa lisäävään hallitukseen. |
Tuo on hauska kannanotto. Ei kai ole enää tarvetta lähteä ydinvoimaa lisäävään hallitukseen kun on sellaisessa jo istuttu ja ydinvoimaa lisätty. Mielestäni puhdasta selkärangattomuutta ja äänestäjien kosiskelua. Arvostan sellaista puoluetta joka seisoo periaatteidensa takana vaikka ne olisivatkin oman ajatusmaalmani vastaisia. Vellihousut eivät ainakaan saa kannatustani. Tosin nukun muutenkin joten tämäkin kannanotto oli siinä mielessä turha. |
|
 | |
Sadeca

Viestien lukumäärä: 2107 Join date: 29.05.2009 Paikkakunta: Ruotsi
 | Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 Pe Tammi 28, 2011 2:07 pm | |
| Minä en ole oikein edes vihreiden politiikasta selvillä. Pitäisi vähän opiskella sitä. Ainahan se olisi hyvä olla vihreä ja niitä "vihreitä" päätöksiä pitäisi tehdä vaikkei ne aina niin mieluisia olisikaan. Jotenkin sitä on kuitenkin päässyt käsitykseen etteivät ne Suomen vihreätkään aina ihan realistisia ole siitä mikä on mahdollista ja mikä ei. Siitä en heissä pidä että vaikuttavat haluavan että koko kansa siirtyisi pariin kolmeen suurimpaan kaupunkiin asumaan ja maaseudun asukkaat saisivat syyttää itseään jos asuvat pienillä paikkakunnilla.
Olen aina äänestänyt vihreitä, mutta nyt eivät ääntäni saa. Sitä heidän viljelemäänsä globaalisuuttakaan en kannata. On niin kumma sanakin että tarkoittaa luoja ties mitä. Pitäisi odotella ensin että me tomppelimmat suomalaisetkin ehtisimme mukaan eikä vain tuputtaa sitä tuutin täydeltä meille. Vielä vähemmän äänestäisin persuja, mutta koska se näyttää olevan ainoa puolue minkä kansa protestiksi mieltää niin saisivat menestyä tosi hyvin vaaleissa, antaa suoranaisen shokin näille hallituksessa olleille. Niin paljon täysin kansan mielipiteistä piittaamatonta politiikkaa ovat viimeisen neljän vuoden aikana harjoittaneet, että sietäisivät saada oikein kunnolla korvilleen.
|
|
 | |
Alma

Viestien lukumäärä: 2865 Join date: 29.05.2009 Paikkakunta: Suomi
 | Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 Pe Tammi 28, 2011 8:42 pm | |
| Persut voisivat puolestani menestyä, mutten itse äänestä heistä ketään. Meinaan tosissani valkata jonkun uuden pienpuolueen ehdokkaan ja piirtää vaalilipukkeeseen hänen numeronsa. |
|
 | |
Urpo

| Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 Pe Tammi 28, 2011 9:49 pm | |
| Vihreät olivat pitkän aikaa sellainen puolue, joka ei oikeastaan puolue ollut ollenkaan. Äänestelivät eduskunnassa kukin miten sattuu. Nk "puoluekuria" ei ollut lainkaan. Nytkään ei voi aina mennä takuuseen, mitä he oikein tekevät. Istuvat jopa hallituksessa, joka rakentaa lisää ydinvoimaa, vaikka itse mielessään sitä vastustavat.
Tunnen toisen vihreiden ministereistä jollakin tavoin ja hän on/oli monien muiden vihreiden kanssa sitä mieltä, että hallituksen sisältä on helpompi vaikuttaa kuin oppositiosta. Onkohan noin? Siinä menettää ainakin helposti kasvonsa, jos on mukana päättämässä asioista, joita itse henkilökohtaisesti vastustaa. Politiikka on aika pitkälle myös puolueiden ja eri puolueiden jäsenten välistä lehmänkauppojen hierontaa. Kyllä vihreillä on mielestäni paljon hyviä asioita, joiden kannalla he ovat, mutta niitä asioita tulisi myös tarmokkaasti ajaa, eikä lipsua suuntaan tai toiseen.
Vihreiden alamäki johtuu myös siitä, että moni muu puolue esittää myös olevansa monissa asioissa vihreä puolue ja omaksuneena vihreät arvot. Suomessa ei ole tällä hetkellä yhtään merkittävää poikkeuksellisen radikaalisti erottuvaa ja omaan asiaansa uskovaa puoluetta, jota kannattaisi äänestää. Minun valintani tullee olemaan mielestäni pienin paha ja sekä pienetkin ihmiset ja luonnon mahdollisimman hyvin huomioiva puolue, jolla olisi edes vähäinen mahdollisuus vaikuttaa yhteisistä asioista päättämiseen. _________________ Huru-ukko
|
|
 | |
Sadeca

| Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 Pe Tammi 28, 2011 11:09 pm | |
| | Alma kirjoitti: | | Persut voisivat puolestani menestyä, mutten itse äänestä heistä ketään. Meinaan tosissani valkata jonkun uuden pienpuolueen ehdokkaan ja piirtää vaalilipukkeeseen hänen numeronsa. |
Persuille vaalimenestystä muiden äänestäjien kautta ja valtapuolueiden kustannuksella! En avita. Meillä onkin vähän tuuria siinä Alma että vaalipiireissämme on noita tuhteja minipuoluelaisia ja jonkunlainen pieni mahdollisuus että joku niistä pääsisikin eduskuntaan. Ajattelen ettei niillä pikkupuolueilla monissakaan vaalipiireissä ole mitään varteenotettavia ehdokkaita, joku aatteen kannattaja vain sinne nimellisesti laitettu, ilman edes toiveajattelua mistään paikasta.
| Urpo kirjoitti: | Suomessa ei ole tällä hetkellä yhtään merkittävää poikkeuksellisen radikaalisti erottuvaa ja omaan asiaansa uskovaa puoluetta, jota kannattaisi äänestää. Minun valintani tullee olemaan mielestäni pienin paha ja sekä pienetkin ihmiset ja luonnon mahdollisimman hyvin huomioiva puolue, jolla olisi edes vähäinen mahdollisuus vaikuttaa yhteisistä asioista päättämiseen. |
Niin merkittävää radikaalista ei ole, radikaalisia on, mutta ei se hukkaan mene se äänesi sielläkään minne sitä luulen sinun suunnittelevan. |
|
 | |
Tauno Taunola

Viestien lukumäärä: 1036 Join date: 29.05.2009 Paikkakunta: Norrköping Rootsi
 | Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 La Tammi 29, 2011 1:36 am | |
| On se vaan hyvä ettei tarvitse niilläkään vaaleilla vaivata päätään kun en saa äänestää vaikka haluaisinkin... _________________ Uittoneuvos H.C. Flottningsråd H.C. Parvetusnõunik H.C.
|
|
 | |
Sadeca

| Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 La Tammi 29, 2011 1:57 pm | |
| Aina harmittaa kun ei ole Ruotsin vaaleissa sitä ääntä kun osaisin aina äänestää oikein ja sehän se meidän kotikenttä on minkä asioista paljon enemmän tiedämme. Ei se ääneni olisi kyllä mitään auttanut siellä tälläkään kertaa joten nyt on ihan hyvä että on Suomessa se äänioikeus. Tein jonkun suomalaisen vaalikoneen testin missä ei noita suosimiani pikkupuolueita edes ollut. Vaikka nyt vasemmistoliitto korkeimman paikan saikin, niin viimeisenä olevaan puolueeseen ei ollut kuin 19 pisteen ero eikä kokoomus minkä veikkasin viimeiseksi joutuvan ollut kuin kolmanneksi viimeinen. Siispä ajattelen että noilla vaalikoneillakin pystytään sotkemaan ihmisten päitä kun laitetaan sinne sellaisia kysymyksiä että ne toimivat suurten puolueiden laskelmien mukaan ja nostavat ne ylös niissä vaalikoneissa. Ne kysymykset mitä siellä olisi mielestäni pitänyt olla loistivat tietenkin täysin poissaolollaan.
|
|
 | |
Alma

| Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 La Tammi 29, 2011 7:29 pm | |
| Olen tainnut kokeilla kerran elämässäni vaalikonetta, mutten muista sen viestiä. Anteeksi Tauno ja Sadeca, minulla on varmaan jäänyt jotakin lukematta kun en nyt käsitä miksi teistä toisella on äänioikeus Suomessa ja toisella ei. Kerrotteko vielä? |
|
 | |
Urpo

| Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 La Tammi 29, 2011 8:17 pm | |
| Tässä tietoa äänioikeudesta Suomessa:
" * Kunnallisvaalit: Äänioikeutettu on jokainen Suomen ja muun Euroopan unionin jäsenvaltion kansalainen sekä Islannin ja Norjan kansalainen, joka viimeistään vaalipäivänä täyttää 18 vuotta ja jonka kotikuntalaissa tarkoitettu kotikunta kyseinen kunta on 51. päivänä ennen vaalipäivää. Myös muiden maiden kansalaiset, jotka täyttävät nämä ehdot, ovat äänioikeutettuja, jos he ovat asuneet Suomessa vähintään kaksi vuotta.
* Eduskuntavaalit: Asuinpaikasta riippumatta äänioikeutettu on jokainen Suomen kansalainen, joka viimeistään vaalipäivänä täyttää 18 vuotta.
* Europarlamenttivaalit: Asuinpaikasta riippumatta äänioikeutettu on jokainen Suomen kansalainen, joka viimeistään vaalipäivänä täyttää 18 vuotta. Suomessa on äänioikeutettu myös muun EU-maan kansalainen, jonka kotikunta on Suomessa 51. päivänä ennen vaalipäivää.
* Presidentinvaali: Asuinpaikasta riippumatta äänioikeutettu on jokainen Suomen kansalainen, joka viimeistään ensimmäisen vaalin vaalipäivänä täyttää 18 vuotta"
Varmaan Alma osaa päätellä itse loput nokkelana naisena. _________________ Huru-ukko
|
|
 | |
Alma

| Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 La Tammi 29, 2011 9:41 pm | |
| Taunokin on täyttänyt 18v. |
|
 | |
Sadeca

| Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 La Tammi 29, 2011 10:38 pm | |
| Niin tottakai on kahdeksantoistakesäinen, kun eihän nyt Periferian Uittoneuvokseksi voi alaikäistä,,,, Joskus on tainnut uittoneuvoksemme kertoakin missä käytännönjutun yhteydessä hän otti Ruotsin kansalaisuuden. Minulle ei ole sellaista asiaa vielä ilmaantunut vaikka muutamissa harvoissa jutuissa se olisi hyvä olla, esimerkiksi passin hankinnassa. Eräs syy oli aikoinaan että kun se mökki kerran on siellä Suomessa niin sama olla siellä yksi jalkakin vielä. EUn myötä ei silläkään asialla ole merkitystä mutta kun nyt olen näin pitkään ollut paperillakin suomalainen, niin mitäs minä sitä enää vaihtamaan. Mielessä kävi tässä joitain vuosia sitten kun se asia oli tapetilla, hankkia kaksoiskansalaisuus, mutta hiukkasen ajateltuani tuntui turhalta hössötykseltä omalle kohdalleni sekin. Niinpä minulla on sitten se äänioikeus Suomessa sekä eduskunta- että presidentinvaaleissa. Kun se koski EU äänestystä niin saimme itse valita haluammeko äänestää Suomen vai Ruotsin EU;iin liittymiskysymyksessä. Siinä valitsin äänestää Ruotsin vaaleissa ja pääsin vielä äänestämään siten Ruotsin liittymisestä euroonkin sen kaikuvan ei äänen kun se äänestys tuli ajankohtaiseksi. Se äänioikeus on siinä vaalipiirissä missä viimeksi Suomessa asuessaan oli henkikirjoilla 1/11. Minulla on siten ääni Turun vaalipiirissä vaikka oikeastaan pitäisi olla tuon mukaan Helsingissä. Oikein hyvä niin kun siellä Turun vaalipiirissä on niin maar perskuleesti niitä hyviä kansanedustajaehdokkaita. |
|
 | |
Tauno Taunola

Viestien lukumäärä: 1036 Join date: 29.05.2009 Paikkakunta: Norrköping Rootsi
 | Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 Su Tammi 30, 2011 3:08 am | |
| Oikeassa on Sadeca että Uittoneuvos on muuttanut kansalaisuutensa. Tämä tuli eteen silloin kun piti armeijaan mennä ja alkoi ihmetyttää että kumpiakohan sitä tiukan paikan tullen ampuisi, vanhoja vaiko nykyisiä luokkatovereitaan... Kun olen 9-vuotiaasta asunut täällä ei tuntunut mitenkään loogiselta lähteä sotimaan Suomeen, muttei myöskään tämäkään maa niin rakkaalta tuntunut että ihan henkeni sille antaisin. Joten päätin jättää sodat niille jotka ne ovat keksineetkin.
Tästä käpykaartilaisuudestani voisi kirjoittaa melkein kirjan, niin älytön seikkailu se kohdallani oli, mutta loppui kuitenkin vapautukseen, "hullunpaperiin" joka nyt roikkuu kultaraamissa olohuoneeni seinällä. Suomihan oli tuohon aikaan, ja on kai vieläkin, täysin ehdoton tuon sotavelvollisuutensa kanssa, jos ihminen on maan kansalainen hänet haetaan taistelemaan vaikkei olisi maassa koskaan edes käynytkään, joten osaltani tuo kansalaisuuden vaihto oli väistämätön.
_________________ Uittoneuvos H.C. Flottningsråd H.C. Parvetusnõunik H.C.
|
|
 | |
Alma

| Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 Su Tammi 30, 2011 8:17 am | |
| Kiitokset selvennyksestä! Onhan tuo ihan ymmärrettävää miksi Sadeca on kansalaisuutensa säilyttänyt, ja yhtä ymmärrettävää miksi Tauno puolestaan ei. |
|
 | |
Sadeca

| Aihe: Vs: Eduskuntavaalit 2011 Ma Tammi 31, 2011 1:17 am | |
| Kyllä tämä minusta on aika kummaa hommaa jos perustuslakia ollaan tulevaisuuden kannalta kohtalokkaasti muuttamassa. Se hyvä kysymys on MIKSI nämä muutokset olisi tehtävä ylipäätään, joku syyhän siihen on oltava, mutta MIKÄ.
http://petrisalo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/59873-nainko-maanpetos-myydaan-kokoomuksen-eduskuntaryhman-toimesta |
|
 | |
|