| | |
| Kirjoittaja | Viesti |
|---|
Alma

Viestien lukumäärä: 2865 Join date: 29.05.2009 Paikkakunta: Suomi
 | Aihe: Vs: Euroviisut 2011 La Toukokuu 14, 2011 3:32 pm | |
| Euroviisufaneilla on huuma nousussa kohti illan huipennusta. Gallupien mukaan kaikki Periferian omat suosikit olisivat mahdollisia voittajia |
|  | | Sadeca

Viestien lukumäärä: 2107 Join date: 29.05.2009 Paikkakunta: Ruotsi
 | Aihe: Vs: Euroviisut 2011 La Toukokuu 14, 2011 6:00 pm | |
| Niin, en usko että mikään näistä pohjoismaisista voittaa, ja kaikki paikat puolivälistä ylöspäin ovat niitä voittoja. Silti on ehdottomasti hauskempaa katsoa kun näin monta naapuria on mukana kisassa. Viime vuonna kun ei edes finaaliin yltänyt muita kuin Eesti kai, oli liian vähän sitä jännitystä. Eestin kappale on ihan hyvä mutta jotain siitäkin puuttuu, en tiedä kyllä mitä, hehheh. Se vain ei ole yhtä hyvä kuin Eestillä tavallisesti. Kyllä moni jonka videolta nähtynä olin arvioinut täysin huonoksi, nousi kummasti karsintafinaalissa nähtynä. Venäjän ja Ruotsin kappaleita vertaan keskenään ja niissä Ruotsi voittaa kirkkaasti minun makuuni vaikka niin tyypillinen "svenskpop" onkin, mutta ihan varmasti Venäjä nousee ylemmäksi naapureiden äänestyksen avulla. Irlannin biisiä niin kehuvat ja minä en ymmärrä lainkaan miksi. En muista pääsikö Kreikka ja Turkki finaaliin. Läpi vuosikymmenien olen aina todennut että jostain syystä jos niillä on jotain kansallisvivahdetta niissä kappaleissaan, niin minuun ne vetoavat jostain syystä. Kreikan kohdalla lie se melankolisuus, turkkilaisilla jotain muuta ytyä mistä pidän. Montaakaan turkkilaista ihmistä en kovin hyvin tunne, mutta ne jotka tunnen ovat oikein ihania tuttavuuksia joihin saa oitis sen välittömän yhteyden ja "hei, taidetaan olla kamuja tunteen." Olen jopa hautonut päiväunia joissa myisin Suomen upean niemeni mökkeineen ja metsäpalstoineen ja käyttäisin ne rahat Turkissa jossain syrjäkylällä lammaspaimenten kanssa käsillä puhuen seurustellen ja ohuita leipiä uunissa paistellen. SE olisi sitä työelämästä irtautumisen jälkeistä ELÄMISTÄ johon mitään mahdollisuuksia ei ansioikeen takia ole ollut. Myös entisen Jugoslavian musiikki puree minuun ja näistä tämänvuotisista Bosnia Herzegovinan biisi on sellainen, vaikka en muista pääsikö edes finaaliin. Espanjalaisista ja italialaisista kappaleista en juuri koskaan pidä mutta heillähän on etuoikeus aina olla mukana. Katsotaan nyt vain euroviisut ihan kuin aina ennenkin taas. Eihän musiikista todellakaan voi kilpailla mutta sehän tässä viehätyksenä onkin että saa todeta miten erilainen se omas maku on kuin muiden eurooppalaisten. Australialaiset kuulemma pitävät suurena juhlana euroviisujen katsomista joten ihan ollaan kansainvälisessä porukassa kun tätä seurataan. Käy tässä muuten mielessä kysyä kun puhut eurohumpasta Alma että tanssitko itse humppaa? Minä aikoinaan suorastaan rakastin tanssia humppaa, paljon enemmän kuin mitään muuta tanssia. Minulla oli jopa Göteborgin Tre Kronor nimisessä suomalaisten tanssien paikassa vakituinen humppakaveri. Me tavattiin vain siellä ja tanssittiin joka armiaan humppa yhdessä mitä illan aikana tuli kuukausi kuukauden perään jokaisena tanssi-iltana. Hiivatin ihana herkkä suomalaiskaveri jota en oikeastaan voi sanoa edes tunteneeni. Sen tiedän että hän myöhemmin avioitui ruotsalaisen naisen kanssa, sai kaksi lasta ja teki itsemurhan lasten ollessa vielä pieniä. Tajusin jo silloin että tällainen enemmänkin jylisevä äikäpää kuin minä ei koskaan sopisi yhteen tuon Lapista kotoisin olevan herkän nuorukaisen kanssa joka jo ulkoisestikin muistutti Raul "Bädding" Somerjokea. Haudallaan olen kuitenkin käynyt samalla kun siellä tervehtinyt muitakin rakkaita suureen tuntemattomaan siirtyneitä ruotsinsuomalaisia. Taas meni tuonne offtopicin puolelle mummelilla, mutta kun ei nämä oman ketjunkaan väärttejä ole, niin lipsahtivat tänne. Olisi vielä eräs kertomus ainakin riksun (Riihimäen) nuorten 60-luvulla harrastamasta intiaanitanssista mutta olkoon se nyt, kuunnellaan euroviisuja nyt! |
|  | | Alma

| Aihe: Vs: Euroviisut 2011 La Toukokuu 14, 2011 10:05 pm | |
| No en humppaa, en tosiaan!! Kivaa rytkytystä se kuitenkin oli, kun kerran tanssin Joensuussa hotelli Kimmelin humppaosastolla paikallisen asiantuntija-herrasmiehen kanssa  Vaikka humppa ei minua kiinnosta, niin on se varmaan mainettaan parempaa. Euroviisuihin ei mielestäni sovi ooppera. Ranskan kappale on lajissaan upea, mahtipontisen koskettava, mutta areena on väärä. Kun Paradise Oskar esitti kappaleensa, herkistyin ihan kybällä. Mitä useammin kuuntelen tuota nuoren miehen itse säveltämää ja sanoittamaa kappaletta, sitä upeammalta se tuntuu, vaikka onkin kovin yksinkertainen. Kuunnellessani sanoja aloin todella miettiä sitä, kuinka se 9-vuotias pikkumies koki kovin tärkeäksi pelastaa maapallon.. eikä kukaan kuunnellut, kunnes kappaleen loppupuolella joku kuuli, ymmärsi, lähti mukaan ja pyysipä vielä meidät muutkin kaveriksi. Niinhän se muutenkin on, ainakin itselläni jää valitettavasti huomaamatta lasten hienot ideat, kauniit ajatukset, heille tärkeät asiat, kun sitä muutakin on niin paljon huomattavana. Herätys. Venäjän kappale on mielestäni noista tanssipuolen kappaleista yksi parhaita. Ruotsin ja Viron kappaleisiiin olen jo ehtinyt kyllästyä. Tanskan kappale erottuu myös jollakin tavalla muista, muttei ole ihan suosikkini. |
|  | | Alma

| Aihe: Vs: Euroviisut 2011 Su Toukokuu 15, 2011 12:30 am | |
| Ruotsi oli tiukasti kiinni voitossa viimeisiin ääniin saakka, mutta kisan voitti Azerbaidzan. Itse en tykännyt moisesta imellyksestä, miessolistin ulkonäkökin ärsytti enemmän kuin finni pakarassa. Jaaha, Suomi ja Viro saattavat molemmat jäädä ensi vuonna euroviisujen ulkopuolelle ns. lepovuoroon. Ehkäpä se aika kannattaisi käyttää "voitto mielessä" taas uusia kilpailukappaleita miettien ihan tosissaan. Koskaan kun ei tiedä mikä iskee, ja keneenkin ja näissä kisoissa nuo naapurisuhteet itäisen Euroopan maissa olivat selkeästi yhtä lujat kuin aiemminkin Paradise Oskar on kuitenkin voittaja. Tuo 19-vuotias nuorukainen palkittiin Euroviisujen 2011 parhaana kansainvälisen lehdistön omassa äänestyksessä. Huraa sille!! |
|  | | Tauno Taunola

Viestien lukumäärä: 1036 Join date: 29.05.2009 Paikkakunta: Norrköping Rootsi
 | Aihe: Vs: Euroviisut 2011 Su Toukokuu 15, 2011 1:17 am | |
| Sekä Azerbaidzanin että Venäjän biisit ovat ruotsalaisvalmisteisia säveltäjiä, koreografeja ja kuorolaulajia myöten. En tajua mitä tekemistä kyseisillä mailla on koko roskan kanssa. Toivottavasti Azerbaidzanista löytyy ensi vuonna rahakkaita sponsoreita tai veronmaksajia... _________________ Uittoneuvos H.C. Flottningsråd H.C. Parvetusnõunik H.C.
|
|  | | Sadeca

| Aihe: Vs: Euroviisut 2011 Su Toukokuu 15, 2011 7:14 am | |
| Miksi ne Suomi ja Viro jäisivät lepovuoroon kun niiden perässä on esimerkiksi kaikki ne 18 maata jotka eivät yltäneet finaaliin? Kyllä niin se melkoista kuunneltavaa on koko touhu ja kaikki biisit ovat suurinpiirtein samanlaisia. Olisi edes joka toinen vuosi sellaiset viisut missä saisi olla vain pari artistia eikä mitään laumaa hyppyheikkejä ympärillä. No ohi ovat taas ja jos ensi viikolla niitä radiossa kuullaan niin pistetään toosa pienemmälle. |
|  | | Alma

| Aihe: Vs: Euroviisut 2011 Su Toukokuu 15, 2011 7:39 am | |
| No niinpä tietysti Sadeca! Tässä sen huomaa kuinka samantyyppisiä suurin osa noista viisuista on, kun niiden olemassaoloa ei enää jälkeenpäin muista |
|  | | Klassmormor

Viestien lukumäärä: 407 Join date: 30.05.2009 Paikkakunta: Åhus, Ruotti
 | Aihe: Euroviisut Su Toukokuu 15, 2011 9:19 am | |
| No enpä ole katsonut enkä kuunnellut moneen vuoteen. Olen katsellut nyt aamulla nauhoituksiani ja kun laitoin vähäksi aikaa paussin niin nyt meni TV päälle ja tietenkin sieltä tulee juuri uusinta. Pitää jatkaa nauhoitusten katsomista, joten viisut jäävät vieläkin katsomatta. Blää-blää ei kiinnosta |
|  | | Agnes

Viestien lukumäärä: 840 Join date: 29.05.2009 Ikä: 47 Paikkakunta: Tallinn
 | Aihe: Vs: Euroviisut 2011 Su Toukokuu 15, 2011 11:48 pm | |
| Ei midagi muud, kui vaid Eesti peaks kogu võistlust boikoteerima nii kaua, kui Jugoslaavia maad ei osale ja Kreeka ja Küpros ja Itaalia ja San Marino ja need muud lõuna-Euroopa maad ei osale. No se on tsirkus, mis toimus.. Ma ei ütle, et eesti lugu oleks olnud super, Eestil on palju ilusamaid laule olnud ja mulle meeldis Hispaania lugu, aga ei saa mina aru, mis seal toimus, täielik müstika... |
|  | | Alma

| Aihe: Vs: Euroviisut 2011 La Toukokuu 21, 2011 8:05 am | |
| Azerbaidzanin voittoa on puitu laajasti Euroopassa. Ajatellaan, ettei voitto ainakaan musiikillisilla ansioilla tullut.. |
|  | | Sadeca

| Aihe: Vs: Euroviisut 2011 La Toukokuu 21, 2011 3:54 pm | |
| No ei ihan varmasti kenenkään mielestä. Koko viisutouhu on kyllä täyttää paskaa mutta minkäs sille tällainen perinteisesti niitä seurannut voi. Onneksi samanlaisia paheita ei tuon enempää ole. |
|  | | |
| | Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |