Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum

PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  GalleriaGalleria  FAQFAQ  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  
Jaa | 

Kielen kanssa kompurointia

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
KirjoittajaViesti
Urpo

Viestien lukumäärä: 3175

ViestiAihe: Vs: Kielen kanssa kompurointia   Ti Joulu 20, 2011 10:08 am

Tuo Euroopan luontoon kuulumattomien maaoravien nimittäminen tikutakuiksi on mautonta. Mikseivät ne voi olla edelleenkin vain maaoravia. Ehkäpä karhuakin pitäisi alkaa nimittää nallepuhiksi.

Viestien lukumäärä: 904

ViestiAihe: Vs: Kielen kanssa kompurointia   Ti Joulu 20, 2011 8:25 pm

Joo mautonta on. Maaorava mikä maaorava. Tikulla ja Takulla on sentään vankka asema ihan yksilöinäkin.
Eivät nekään mitään maaoravia ole vaan Tiku ja Taku.
Minä tässä viime viikkoina (ja näköjään tulevinakin) mietin mitä ne muumit oikein ovat. Näyttävät vähän virtahevoilta, mutta ei sitten kuitenkaan. Ainakin viisaita ja lempeitä ovat jokaikinen. Kiukutteluosaston saa hoitaa Pikku-Myy. Ja sekin on joku kumma hobitti.
Minun suosikki on Nuuska Muikkunen, filosofi ja omien teiden kulkija. Onkohan se ihminen?!
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Viestien lukumäärä: 2865

ViestiAihe: Vs: Kielen kanssa kompurointia   Ti Joulu 20, 2011 10:55 pm

Muumipeikko on perinyt äitinsä lempeyden, sillä Muumipappa on joskus kärttyinen ja usein hajamielinen. Muumipapalla on myös täti (tai sisko), joka on kuin itse piru sille päälle sattuessaan. Niiskuneiti on hienosteluun taipuvainen ja väliin hysteerinen. Veljensä Niisku on jonkinsorttinen keksijä.
Pikku Myy on tosiaan kiukkupussi, mutta iloitteleekin ja sisua häneltä löytyy. Nuuskamuikkunen pohtii kaikkea, tykkää olla riippumaton ja itsenäinen. Vaeltelee yksinään, mutta palaa aina Muumilaaksoon ystäviensä luo.

Mitähän tosiaan mahtavat olla.. hipoilta ne Muumit näyttävät. Pikku Myy ja Nuuskamuikkunen muistuttavat ihmisiä.
aliel

ViestiAihe: Vs: Kielen kanssa kompurointia   To Joulu 22, 2011 8:19 pm

Tämä kaikkihan ei taas liity siihen kompurointiin kielen kanssa. Minun ongelma ovat nuo rajat. Niitä pitää murtaa, vaikka ei olisi mitään syytäkään. Sen siitä saa, kun oli nuori seiskytluvulla. Ollaan niin hippiä ja kapinallista vielä vanhanakin.
Mutta nyt siirryn sinne johonkin lapsiosastoon juttuineni.
Anteeksi tämä rönsyily.
Alma

Viestien lukumäärä: 2865

ViestiAihe: Vs: Kielen kanssa kompurointia   To Joulu 22, 2011 8:28 pm

Oikeastaan Muumit liittyvät hyvinkin kieleen. Kun seuraatte pikku- Emin kanssa Muumeja, niin kuuntelepas käytettyä kieltä tarkkaan. Sieltä voi tehdä samanlaisia löytöjä kuin Aku Ankoista, vaikka tuo jälkimmäinen päivittyy jatkuvasti ja Muumit taas ei.
aliel

ViestiAihe: Vs: Kielen kanssa kompurointia   To Joulu 22, 2011 8:43 pm

En voinut olla kirjoittamatta, kun noista äänistä puhutaan.
Lopputeksteissä tulee niiden äänten nimet. Ja eiköhän ollut niin, että siellä on minun entinen heilani.
Hänen ääntään en ole kuullut noin kolmeenkymmeneen vuoteen. Mutta on minulla ajatus, kuka hän siellä muumimaailmassa on.

Kielen kanssa kompurointia

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Asialinja/Asjalik vestlus/Saklig konversation :: Suomi/Soome/Finland-