No huomasin yhden vanhenemisen oireen että kieli alkaa kangenrella, pitää miettiä sanoja moneen kertaan.
Tää suomenkieli kun on niin pitkä sanaista ruotsiin verrattuna. Monta kertaa pitää tavata sanat uudelleen
kuten tuo "vanheneminen", sitten vielä kun on paljon sanoja mitä ei tule käytettyä, täällä kieli todella rapistuu.
Pitäisi lukea enemmän lehtiä netillä että oppisi myös uusia sanoja. Olen törmännyt moneen sanaan joista ei ole
aavistustakaan mitä ne tarkoittaa. Niin ja sitten muistikin huononee.
Alkaa hokea - hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala---niin mikä se hauki on? Tää tiekkari on hyvää
aivovoimistelua. Tuo Urpon mainitsema jäykkyys kyllä kuuluu asiaan. Kyllä ne jäsenet puutuu nuoremmillakin jos
tuolla lailla istuu pitkät ajat. Verenkierto tukkiintuu.
Olen katsellut vanhoja valokuviani albumeista ja todennut, että olen ainakin omasta mielestäni ollut jopa "kaunis"
kaksikymppisenä. Nyt on käsien iho aika ohut ja ryppyinen, mustelmia tulee kun vähänkin jonnekin kolhaisee.
Näin talvella on nahka kuiva niin että narisee, eikä tule paljon rasvattua vaikka tarvis.
Ryppyjä on siellä ja täällä mutta ne eivät minua häiritse. Kunto pysyy hyvänä kun käy punttisalilla.
Vuosi sitten tehdyn lonkkaleikkauksen jälkeen olen oikein hyvässä kunnossa, mutta ilman punttisalia en olisi.
Yritän olla ystävällinen kaikille, mutta joskus ottaa päähän pahansuiset ja ilkeät ihmiset, varsinkin nuoret, kun heille
sanoo jostain väärästä teosta. Silloin saa haukkumiset silmille. Monilla nuorilla ei ole minkäänlaista kunnioitusta
vanhempia ihmisiä ja naisia kohtaan.
Teille nuorille annan neuvon - treenatkaa niin säästytte monelta kivulta, mutta ei kuitenkaan liikaa, koska nivelet
eivät kestä aivan mitä vain, sen tietävät vanhat aktiivi urheiljat.